Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Organisasjonsnummer: NO 976 031 636 MVA

Mascot Høie AS Tverrveien 29
7130 Brekstad Norway
E-mail: [email protected]

Varer kjøpt på hoie.no sendes fra vår fabrikk og hovedlager på Brekstad.

Innledning

Salg av varer i nettbutikken gjelder kun til Norge. Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet. Disse alminnelige salgsbetingelsene er gjeldende på alt salg fra Mascot Høie AS så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, Forbrukerkjøpsloven, Markedsføringsloven, Angrerettsloven og Ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge på tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.

Avtalen

Les igjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel før kjøp på hoie.no. Når du gjennomfører et kjøp på hoie.no aksepterer du automatisk våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindene avtale mellom Høie og deg som kunde. Kjøpsbetingelsene kan endre seg, så les alltid disse før du gjennomfører et kjøp. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det forekommer skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken, eller kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Parter

Selger: Firmaopplysninger Firmanavn: Mascot Høie AS
Organisasjonsnummer: NO 976 031 636 MVA
Postadresse: Tverrveien 29 7130 Brekstad, Norway
E-mail: [email protected]

Varer kjøpt på hoie.no sendes fra vår fabrikk og hovedlager på Brekstad.

Kjøper: Den som foretar bestillingen.

Pris- og produktinformasjon

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift, så fremt ikke annet er opplyst. Det er ingen skjulte kostnader, både merverdiavgift og fraktkostander og produktkostand oppgis i kjøpsøyeblikket. Alle våre produkter har utfyllende informasjon om varens egenskaper, kvalitet og størrelser.

Vi tar forbehold om prisfeil og endringer på våre produkter.
Vi tar også forbehold om eventuelle fargeavvik mellom produkt og produktbilder vist på nettsiden. Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Salgs- og leveringsalternativer

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Norion Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

En kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

Ekspedering av ordre
Så fort vi mottar din ordre vil du innen kort tid motta en ordrebekreftelse på e-mail, som bekrefter kjøpet. Her ser du en oversikt over antall, varetype, pris og leveringsmetode. Skulle det være noe feil, er det viktig at du tar kontakt så snart som mulig.

Leveringsmetoder

Vi benytter Postnord og Posten som transportører. Du kan velge mellom følgende leveringsmetoder:

1. Fast frakt på ordrer under 1000 kr – 79 kr
Alle ordrer under 1000kr har en fast fraktkostnad på 79 kr, uavhengig av hvilke varer som er kjøpt. Pakken sendes som Mypack Collect (med sporing) til valgt utleveringssted. Du vil motta en SMS/E-post med hentemelding fra Postnord når din pakke er klar for henting på nærmeste hentested. Normal leveringstid er: 2-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

2. Posten: Fast frakt på ordrer under 1000 kr - 89 kr.
Alle ordrer under 1000 kr har en fast fraktkostnad på 89 kr, uavhengig av hvilke varer som er kjøpt. Pakken sendes med sporing til nærmeste hentested. Du vil motta en SMS/E-post med hentemelding fra Posten når din pakke er klar for henting på hentestedet. Normal leveringstid er: 2-5 virkedag fra pakken er sendt fra oss.

3. Postnord: Fri frakt fra 1000 kr:
Alle ordrer over 1000,- har fri frakt ved bruk av Postnord. Velger du dette alternativet sendes pakken din med Postnord Mypack Collect (med sporing) og du får opp ulike utleveringsalternativer. Du vil motta en SMS/E-post med hentemelding fra Postnord når din pakke er klar for henting på hentested. Normal leveringstid er: 2-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss

4. Posten: Ordrer over 1000 kr:
Er ordresummen over 1000 kr, men du ønsker å bruke Posten som transportør, koster dette 39 kr i frakt. Pakken sendes med sporing til nærmeste hentested. Du vil motta en SMS/E-post med hentemelding fra Posten når din pakke er klar for henting på hentestedet. Normal leveringstid er: 2-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

5. Postnord og Posten: Levering hjem på døren med sporing 49 kr:
Velger du Levering hjem på døren vil det komme et tillegg på 49 kr. Dagen før pakken er klar til utlevering blir du varslet via SMS eller E-mail med informasjon om leveringen. Samtidig mottar du en lenke til en side der leveringsalternativ og tidspunkt kan velges. Sjåføren varsler ankomst ca. 30 minutter før levering hjemme hos deg. Normal leveringstid er: 2-5 arbeidsdager fra pakken er sendt fra oss.

Normal leveringstid er: 1-3 arbeidsdager fra pakken er sendt fra oss.

Vi etterstreber å levere kjapt og gjør vårt aller beste for at du som kunde skal få varene dine så fort som mulig. Ved stor pågang og høyt kampanjetrykk, kan leveringstiden bli noe lenger. Mottak og uavhentet pakke: Se etter om varen er blitt skadet under transport, eventuell skade anmeldes direkte til distributøren der du hentet pakken. Er skaden synlig utenpå pakken, bør du reklamere før du mottar den. Husk å reklamere innen to måneder fra du mottok varen. Denne reklamasjonen må rettes mot transportøren. Dersom du som kjøper ikke henter pakken din innen fristen (7 dager) og den returneres til oss, vil du motta et Uavhentet pakke gebyr på kr 300,- Skulle du bli forhindret i å hente pakken din, kan du forlenge hentefristen i transportørens app, eller nettside.

Vi leverer dessverre ikke til Svalbard og Jan Mayen

Garanti

Garanti som gis av selger, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøper allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøpers rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.

Personopplysninger

Du kan lese mer om vår Personvernerklæring 

Vi har som mål å behandle alle personopplysninger med respekt og forsiktighet. På bakgrunn av funksjonalitet og brukeropplevelse samler vi inn informasjon om deg som besøker nettsiden vår. Denne informasjonen benytter vi til å optimalisere innholdet på vår nettside, ser på bruksmønster og tilpasse målrettet annonsering. For å gjøre dette benytter vi informasjonskapsler, også kjent som cookies. Du kan lese mer om hvordan vi bruker informasjonen i vår Personvernerklæring

Retur

I Høie har vi 30 dagers returrett.

RUTINER FOR RETUR AV VARER
Returpakker sendes til:
Høie Fabrikkutsalg
Setesdalsveien 620 4619 Mosby

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du har oppdaget den, gi vår nettbutikk skriftlig beskjed om dette via mail [email protected] om at du påberoper deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Forbrukerkjøpsloven.

Betingelser for retur er at varen ikke har vært i bruk og den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må være intakt. Dersom det er sengesett, må disse ikke tas ut av pakningen. Dersom det gjelder dyner og puter er viktig at forseglingen ikke er brutt. Det er ditt ansvar som kunde å sjekke at du har mottatt korrekt produkt før du tar det i bruk. Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven.

Dersom du har kjøpt et Høie produkt hos en av våre forhandlere må du henvende deg der hvor du kjøpte varen.

Vi behandler returer fortløpende etter hvert som de kommer til vårt lager. Du er ansvarlig for returpakken inntil den ankommer vårt lager. Vi anbefaler deg å benytte returseddelen som følger med varene dine. Kjøper må betale returfrakt om ikke returen skyldes feil eller mangel på varen. Vi trekker en fast returkostnad på kr 69,- for å dekke returfrakten. Vær nøye når du pakker ned produktet og bruk alltid den originale produktemballasjen og likeverdig fraktemballasjen som varen ankom med. Morgenkåper kan prøves på, vi oppfordrer til å åpne pakken forsiktig slik at du kan pakke den ned igjen. Du er ansvarlig for returpakken inntil den er ankommet vårt lager. Vi anbefaler at du beholder kvitteringen på innlevert retur.

Mangler du returskjema, kan du laste ned returskjema her.

Behandlingstiden for retur er 1-3 uker. For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake, anbefaler vi deg å ta kontakt med Walley for å unngå ekstra kostnader.

Bytte

Dersom du ønsker å bytte noen av varene du har kjøpt, legger du inn en ny ordre i nettbutikken på de varene du ønsker. Send det du skal bytte i retur til oss og benytt gjerne returseddelen som fulgte med. Når vi mottar din retur krediterer vi deg pengene for de returnerte varene. Husk å noter på angrerettskjema at det er bytte.

Reklamasjon

Skulle det være en feil på varen du har mottatt er det viktig at du gir oss beskjed så fort som mulig. Ta kontakt med oss, så løser vi situasjonen pr e-mail; [email protected]

Vi anbefaler at alle reklamasjoner sendes oss skriftlig til [email protected] , gjerne med bilde slik at vi kan se feilen. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.

Tilbakebetaling fra Walley

Se Walleys tilbakebetalingsrutiner her.

Det er Walley som er ansvarlig for å betale deg tilbake penger, ikke Høie.

Fri frakt

over 1000,-

Rask levering

2-5 virkedager

Trygg betaling

med Walley

Norsk produksjon

dyner og puter