Returpakker sendes til:

Høie Fabrikkutsalg
Setesdalsveien 620
4619 Mosby, NORWAY  

Betingelser for retur er at varen ikke har vært i bruk og den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må være intakt. Dersom det er sengesett, må disse ikke tas ut av pakningen. Dersom det gjelder dyner og puter er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Det er ditt ansvar som kunde å sjekke at du har mottatt korrekt produkt før du tar det i bruk. Benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Dersom du har kjøpt et Høie produkt som er kjøpt hos en av våre forhandlere må du henvende deg der hvor du kjøpte varen.  

RETUR

Retur gjøres på følgende måte:

• Fyll ut angrerettskjema som fulgte med ordrebekreftelsen din på mail, eller last det ned her.
• Pakk inn varene og legg ved angrerettskjema.
• Klistre på returetiketten du mottok sammen med varene utenpå pakken du skal sende.
• Pakken MÅ sendes med POSTNORD, den kan ikke sendes med Posten Norge.
• Du bestemmer selv om du benytter returseddelen eller ikke, men vi anbefaler at den brukes slik at pakken blir sendt med sporing. Dersom du ikke ønsker å benytte returseddelen må du dekke alle returkostnader selv. 
• Det koster 69,- å benytte seg av returseddelen. Dette beløpet trekkes ifra når vi krediterer din ordre.
• Skyldes returen en reklamasjon, dekkes returen av Høie. 
• Ta vare på kvittering når du sender pakken, du er ansvarlig for returen inntil den ankommer vårt lager.

Mangler du angrerettskjema, kan du laste ned det her 

Behandlingstiden for retur er 1-3 uker. For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake, anbefaler vi deg å ta kontakt med Klarna for å unngå ekstra kostnader.  

TILBAKEBETALING VIA KLARNA

Se Klarnas tilbakebetalingsrutiner her.
Det er Klarna som er ansvarlig for å betale deg tilbake penger, ikke Høie. Tilbakebetalingen skjer til den kontoen som ble belastet ved kjøp. Har du betalt med faktura vil Klarna kontakte deg for å avtale hvordan tilbakebetalingen skal skje.  

GARANTI

Garantien som gis av Høie, gir deg som kjøper rettigheter i tillegg til de rettighetene du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøpers rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.  

BYTTE

Dersom du ønsker å bytte størrelse, farge eller til en annen vare må du legge inn en ny bestilling i nettbutikken og sende de varene du ønsker å bytte tilbake som retur. Så fort vi mottar din retur krediterer vi deg pengene for de returnerte varene.  

REKLAMASJON

Se etter om varen er blitt skadet under transport, eventuell skade anmeldes direkte til distributøren der du hentet pakken. Er skaden synlig utenpå pakken, bør du reklamere før du mottar den. Husk å reklamere innen to måneder fra du mottok varen. Denne reklamasjonen må rettes mot PostNord.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du har oppdaget den, gi vår nettbutikk skriftlig melding (e-post eller brev) om at du påberoper deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Forbrukerkjøpsloven.

Skulle det være en feil på varen du har mottatt er det viktig at du gir oss beskjed så fort som mulig. Ta kontakt med oss, så løser vi situasjonen pr e-post: kundeservice@hoie.no Vi anbefaler at alle reklamasjoner sendes oss skriftlig til kundeservice@hoie.no, gjerne med bilde slik at vi kan se feilen. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.